Birkarga
Birkargatzeko azpiegiturari dagokionez, nabarmentzekoa da horrelako ibilgailuek “lo egiten duten” garajean egiten dituztela kargen % 90-95, gauean bereziki, elektrizitate-eskaria txikiagoa delako. Hortaz, azpiegitura publikoa azpiegitura lagungarria da, gainerako % 5-10a estaltzeko bakarrik erabili behar dutelako.
Helbide partikularretan eta enpresetan, ibilgailu elektrikoak kargatzeko aukera dago, 3,7tik 22 kW-ra bitarteko potentzia duten birkarga-puntuetan. Oro har, instalazioaren potentzia zenbat eta handiagoa izan, kargaren iraupena orduan eta txikiagoa izango da.
Nabarmentzekoa da EAEk garaje kolektiboetako instalazio nagusiak sustatzearen alde egiten duela, EEEren garraio eta mugikortasun efizienterako laguntza-programaren bitartez, horrelako proiektuei % 100eko laguntza ematen diena.
Birkarga-puntu pribatu bat instalatzeko behar diren baimenei dagokienez, azpimarratzekoa da, jabetza horizontaleko legeari jarraikiz, erakinaren aparkalekuan erabilera pribaturako ibilgailu elektrikoen birkarga-puntu bat instalatzeko baldintza bakarra erkidegoari aldez aurretik jakinaraztea dela, betiere garaje-plaza indibidual batean kokatu behar bada.
Tipos de recarga |
Conexión |
Tipo |
Duración* |
Recarga lenta |
CA Monofásica |
Encufe doméstco |
18 h. |
Recarga normal |
CA Monofásica |
Garajes |
5-10 h. |
Recarga semi-rápida |
CA Trifásica |
Párking rotación, vía pública |
2-5 h. |
Recarga rápida |
CC |
EESS, flotas privadas |
30-40 min.** |
Recarga ultrarápida |
CC |
EESS |
5 min. |
(*) 40 kWh-ko batería baterako kalkulatutako birkarga-denborak.
(**) Bateriaren kapazitatearen % 80raino, birkarga lastertzat hartzen da.